Caracteristici tehnice

Marca Oltcit Special Oltcit Club 11R,RM Oltcit Club 12TRS
Motor VO36/630
2 cilindrii orizontali
G11/631
4 cilindrii orizontali
T13/653
4 cilindrii orizontali
Cilindree 652 cmc 1129 cmc 1299 cmc
Alezaj x Cursa     (mm) 77x70 74x65,6 79,4x65,6
Raport de compresie 9/1 9/1 8,7/1
Putere maxima 34 CP la 5250rpm 57,4 CP la 6250rpm 61,5 CP la 5500rpm
Cuplu maxim 49 Nm la 3500rpm 79 Nm la 3500rpm 96 Nm la 3250rpm
Turatie ralanti 850-900 rpm 900-950 rpm 650-700 rpm
Turatie maxima 6250 rpm 6500 rpm 6500 rpm
Viteza maxima 121,2km/h la 5895rpm 149,4km/h la 6160rpm 157km/h la 5540rpm
1000 m cu plecare de pe loc  43,6 sec. 37,1 sec. 35,3 sec.
Acceleratie: 0-100 km/h 28 sec. 15,4 sec. 13,1 sec.

Continutul de CO si CO2 la ralanti

CO 1-2 % 1-2,5 % 0,5-1,5 %
CO2 >9 % >10 % >10%

Consum combustibil

Consum la 90 km/h 5,8 l/100km 6,3 l/100km 5,7 l/100km
Consum la 120 km/h ----------- 8,6 l/100km 7,7 l/100km
Consum urban 7,3 l/100km 9,5 l/100km 8,6 l/100km
Consum mediu 6,8 l/100km 8,1 l/100km 7,3 l/100km

Carburantul folosit este acelasi pentru toate cele trei motoare: benzina CO98.
ATENTIE! Benzina Premium are in mod teoretic CO95, si nu se va folosi decat in cazuri exceptionale. Produce preaprinderi (tacanitul ce se aude la o accelarare brusca, la urcarea pantelor, oprirea cu intarziere a motorului dupa "luarea" contactului, etc) ce sunt extrem de daunatoare pentru motor. 
Rezervorul de benzina are 42 litri.

Alimentare:

Reglarea temperaturii aerului la admisie prin clapeta termostatica.
Carburator dublu corp:
SOLEX 26/35 (CIT235) SOLEX 28 CIC4 (CIT234) SOLEX 28 CIC5 (CIT361)

Distributie:

Arbore cu came, plasat sub arborele cotit, cu pinion cu preluarea automata a jocului. Arbore cu came in capul fiecarui grup de doi cilindri. Arborii sunt antrenati prin doua curele de distributie ( cu intindere reglabila).

Uleiul motor:
- recomandat de producatorul roman:
     
15W40 - pentru toate anotimpurile
-
recomandat de producatorul francez:
      10W40 - pentru toate anotimpurile
      10W30 - iarna la temperaturi sub -10gradeC sau pentru mersul in oras toate anotimpurile

Capacitatea carterului motor dupa golirea uleiului:
3,5 litri - fara schimbarea filtrului de ulei;   4 litri - cu schimbarea filtrului de ulei.
Diferenta dintre minim si maxim de pe joja de ulei reprezinta:
1 litru la Oltcit Special;   0,5 litri la Oltcit Club 11R, 11RM, 12TRS.

Uleiul din cutia de viteze este de tipul 80W/85W.
Cantitatea folosita este in functie de tipul cutiei de viteze, si anume:
1,4 litri - CV Franta 4 trepte;  1,5 litri - CV Franta 5 trepte;  2 litri - CV RO 4 trepte;  2,.. - CV RO 5 trepte

Presiunea in roti:  roata fata 1,9 bar;  roata spate 2 bar;  roata de rezerva 2,2 bar.
Rotile sunt special construite pentru ca anvelopa sa nu necesite camera.
Exista doua tipuri de roti: 4B13 si 4,5B13 (4 sau 4,5 este latimea rotii in toli).
Pe roata (janta) tip 4B13 se pun anvelope 145R13 (cu circumferinta sub sarcina de 1,720 m).
Pe roata (janta) tip 4,5B13 aparuta dupa 1990, se pun anvelope 145R13 sau 155R13. 

Supensia spate este independenta.

Sistemul de franare
Hidraulic cu dublu circuit actionand pe cele 4 roti cu 1cp cu BY PASS.
Discuri pe fata si pe spate, cu limitator pentru circuitul spate.

Diametre in mm

Oltcit Special

Oltcit Club, 11R, 12TRS

discuri fata 252,  grosime=18, ventilate 270, grosime=18, ventilate
discuri spate 208,  grosime=7 208, grosime=7
piston etrier fata 42 45
piston etrier spate 30 30
piston pompa centrala 17,5 17,5

Observatie. Deocamdata in celelalte rubrici din acest site, vor fi descrise doar motoarele de 1129 si 1299 cmc (acestea fiind majoritatea), motorul de 652 cmc urmand sa fie descris intr-o faza ulterioara.